laboratoire Analyse et Traitement Informatique de la Langue Française (ATILF)
CNRS Université de Lorraine

Membre de
ILF
FEDER
Accueil > Les publications > Mélanges Crapel : Revue en didactique des langues et sociolinguistique > Anciennes revues > Mélanges n° 24 (1999) > ENSEIGNER L’ANGLAIS AU CE2 : PISTES D’UTILISATION POUR LA VIDEO "SANS (...)


Article du Mélanges n° 24 (1999)

ENSEIGNER L’ANGLAIS AU CE2 : PISTES D’UTILISATION POUR LA VIDEO "SANS FRONTIERES"

BAILLY, Sophie


The increase in foreign language teaching throughout the French primary school system has drawn attention to the fact that some teachers are inadequately trained, both linguistically and methodologically. With this in mind, the French Ministry of Education produced a set of language teaching materials designed so that it could be used even by teachers with low levels of proficiency. The materials, which consist of a video cassette and a user’s guide, are described and discussed, and some methodological suggestions are put forward.


version complète et imprimable
ENSEIGNER L’ANGLAIS AU CE2 : PISTES D’UTILISATION POUR LA VIDEO "SANS FRONTIERES"


2005-04-11 14:29:24

  Annuaire | Contact | Courriel | Intranet | Plan d'accès | Autres sites | Crédits | Mentions légales