laboratoire Analyse et Traitement Informatique de la Langue Française (ATILF)
CNRS Université de Lorraine

Membre de
ILF
FEDER
Accueil > Les publications > Mélanges Crapel : Revue en didactique des langues et sociolinguistique > Anciennes revues > Mélanges 1986/87 > EVOLUTION DE L’AUTONOMIE DE L’APPRENANT : LE CAS DE L’APPRENANT (...)


Article du Mélanges 1986/87

EVOLUTION DE L’AUTONOMIE DE L’APPRENANT : LE CAS DE L’APPRENANT D.

GREMMO, Marie-José / HOLEC, Henri


One of the teaching learning schemes the CRAPEL runs aims at helping learners to become autonomous, that is, to take responsability for developing and implementing their own study programme. To evaluate the effects of this scheme, regular observations are carried out to see if and how learners change in the period between their joining the scheme and leaving it. This article presents a case-study of one such learner.


version complète et imprimable
EVOLUTION DE L’AUTONOMIE DE L’APPRENANT : LE CAS DE L’APPRENANT D.


2005-05-31 14:45:28

  Annuaire | Contact | Courriel | Intranet | Plan d'accès | Autres sites | Crédits | Mentions légales