laboratoire Analyse et Traitement Informatique de la Langue Française (ATILF)
CNRS Université de Lorraine

Membre de
ILF
FEDER
Accueil > Les publications > Mélanges Crapel : Revue en didactique des langues et sociolinguistique > Anciennes revues > Mélanges 1986/87 > SOCRATE EST-IL UN CHAT ? PRATIQUER LE SYLLOGISME POUR APPRENDRE A (...)


Article du Mélanges 1986/87

SOCRATE EST-IL UN CHAT ? PRATIQUER LE SYLLOGISME POUR APPRENDRE A ARGUMENTER

CARTON, Francis / CABUT, Hélène / THIEBLEMONT, Sylvie / GALLIEN, Chloé / DUDA, Richard


Foreign students in higher education in France often have great difficulty writing their dissertations because they are not able to express, organise or argue their ideas in an appropriate way. To help them acquire this logical and rhetorical competence in written French, an experimental course in syllogistic reasoning was set up. This article describes the methodology and contents of the training given and reports on first results.


version complète et imprimable
SOCRATE EST-IL UN CHAT ? PRATIQUER LE SYLLOGISME POUR APPRENDRE A ARGUMENTER


2005-05-31 14:59:18

  Annuaire | Contact | Courriel | Intranet | Plan d'accès | Autres sites | Crédits | Mentions légales