laboratoire Analyse et Traitement Informatique de la Langue Française (ATILF)
CNRS Université de Lorraine

Membre de
ILF
FEDER
Accueil > Les publications > Mélanges Crapel : Revue en didactique des langues et sociolinguistique > Anciennes revues > Mélanges 1988 > PRODUCTION ORALE : COMMENT METTRE EN PLACE DES STRATEGIES D’ENSEIGNEMENT-APPRENTI


Article du Mélanges 1988

PRODUCTION ORALE : COMMENT METTRE EN PLACE DES STRATEGIES D’ENSEIGNEMENT-APPRENTISSAGE

DUDA, Richard / CARTON, Francis


Oral expression exercises are rarely subjected to detailed analysis and categorisation. Consequently, little has been done in the way of identifying and implementing the particular kinds of activities which are appropriate to the specific needs of different learners. A framework for the classification of oral expression objectives and exercises is described which makes it possible to identity the teaching/learning strategies suitable to the needs of various kinds of learners.


version complète et imprimable
PRODUCTION ORALE : COMMENT METTRE EN PLACE DES STRATEGIES D’ENSEIGNEMENT-APPRENTISSAGE


2005-05-31 15:32:55

  Annuaire | Contact | Courriel | Intranet | Plan d'accès | Autres sites | Crédits | Mentions légales