laboratoire Analyse et Traitement Informatique de la Langue Française (ATILF)
CNRS Université de Lorraine

Membre de
ILF
FEDER
Accueil > Les publications > Mélanges Crapel : Revue en didactique des langues et sociolinguistique > Anciennes revues > Mélanges 1990 > EVALUATION ET COMPETENCE CULTURELLE, BILAN D’UNE EXPERIENCE AVEC UN GROUPE (...)


Article du Mélanges 1990

EVALUATION ET COMPETENCE CULTURELLE, BILAN D’UNE EXPERIENCE AVEC UN GROUPE D’APPRENANTES NORVEGIENNES

LECOMTE, Dominique


The aim of the research project described in this paper is to study the answers given by Norwegian learners to a questionnaire on French culture, in order to evaluate both their progress and the questionnaire itself. The paper contains a detailed description of the method used, the questions and the answers provided, a description of the learners themselves and their environment, an analysis of the results and a discussion of the reliability of what one can expect to be acquired. Finally, it is hoped this work will help to contribute to a better understanding of how and why people integrate a foreign culture.


version complète et imprimable
EVALUATION ET COMPETENCE CULTURELLE, BILAN D’UNE EXPERIENCE AVEC UN GROUPE D’APPRENANTES NORVEGIENNES


2005-05-31 16:51:01

  Annuaire | Contact | Courriel | Intranet | Plan d'accès | Autres sites | Crédits | Mentions légales