laboratoire Analyse et Traitement Informatique de la Langue Française (ATILF)
CNRS Université de Lorraine

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ILF
FEDER


Article du Mélanges n° 28 (2006 - n° spécial : TIC et autonomie dans l’apprentissage des langues)

PROVIDING SCAFFOLDING AND FEEDBACK IN ONLINE LEARNING ENVIRONMENTS

LUZÓN Maria José


L’Internet peut favoriser l’autonomie de l’apprenant si les possibilités de la technologie sont employées pour créer des environnements d’apprentissage où les étudiants peuvent faire leurs propres choix, réfléchir sur la façon dont ils apprennent et évaluer leurs propres progrès. Cependant, dans un environnement en ligne, les étudiants ont également besoin de soutien suffisant pour employer des ressources et pour s’engager dans une tâche. Le but de cet article est de décrire les différents types de soutien qui peuvent être incorporés dans un environnement d’apprentissage des langues en ligne.

The internet can promote learner autonomy if the technology is used to create learning environments where students can make their own choices, reflect on how they are learning and assess their own progress. However, when working in an online environment, students also need sufficient support to use resources and engage in a task. Providing the appropriate support for learners involves : a) helping learners plan their learning, set their own goals, and manage the materials ; b) setting tasks that raise learners’ awareness of language and of language learning ; c) incorporating tools for self-assessment and reflection and for social interaction. The purpose of this paper is to describe the different types of support that can be incorporated into an online language learning environment.


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PROVIDING SCAFFOLDING AND FEEDBACK IN ONLINE LEARNING ENVIRONMENTS


2006-01-27 13:55:38

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